12 Şubat 2010 Cuma

A Serious Man...



Blog un fahri ortağı King Jeremy ile, bir Cuma gecemize mal olan Coen Kardeşler filmi " A Serious Man" en iyi film dalında Oscar a aday gösterilmiş.....

Film süresince kadim dostumun "abi film bööle gitmez, kesin bir yerde gelişme olacak" yakarışları devam ederken filmin pat! diye bitmesidir bizi hüzne gark eyleyen.

IMDB rules! prensibini benimsemiş biri olarak filmi seyretmeyi bizzat kendim önermiştim. Bu anlamsızlıklar silsilesini bir yere kadar savundum temaşa esnasında. Ve fekat benim gibi bir ukalanın da tıkanacağı yerler vardır...Evet kabul etmek gerekir ki konu film, değil Coen kardeşlerin, sinema dünyasının en kötü filmlerinden biri.

Filmin bitmesine müteakip surflediğim, başta Ekşi Sözlük olmak üzere, ukala yatağı sitelerde okuduğum yorumlar nedense beni şaşırtmadı: "Şahaser", "Coen'ler kendini aşmış"...

Filmi kuantum mekaniğinin hayata uyarlaması falan diye yorumlayanlar var (Başrol oyuncusu Schrödinger'in Kedisi Teoreminden bahsediyor filmin bir yerinde)...Hayır, o insanlara kuantum mekaniği nedir? diye sorsan 3. kelimede tıkanırlar...ama okumuşlar ya IMDB yorumlarında bunu, ver ayarı yutturabildiğine...

Ayrıca neymiş, Film 1960 lı yılların Amerika'sına eleştirel bakıyomuş! bu mudur bir filmi güzel yapan!

Bu filmi beğenen TC vatandaşlarıyla "rakı-balık" eşliğinde filmi izlemek istiyorum...anlatsınlar bakalım neymiş şu şahaser...Nedir bu memleketin boktan filmleri beğenerek pirim yapmaya çalışan insanlardan çektiği..

Coen Kardeşlerin; Fargo ve No Country for Old Men ile kalbimde kazandığı kredinin nezdimde tükendiğini belirtir, yazıma gene King Jeremy'nin filmi izlediğine müteakip yaptığı eşşiz yorumla son veririm:

"Lise Türkçe derslerindeki okuma metinlerinde bir çok kez aynı konu tartışılırdı ve ben neden olduğunu anlayamazdım: -Sanat sanat için midir, halk için midir- şimdi neden tartışıldığını anladım"

ne diyelim, Two Thumbs up!!!!!

1 yorum:

  1. Guzel kardesim;

    Ne guzel yazmissin. Senin cumlelerini dikkate alan birisi olarak mailinde yazdigin "bu filmi tekrar seyredelim" atagini her ne kadar refuse etsemde, birgun bir senaryon sonucu kendimi filmin karsisinda bulmaktan korkuyordum :)

    Filme gececek olursak; Genel anlamda bazi tabular olusuyor bence film endüstrisinde. Coen kardeslerde pozitif yonde bu tabuyu olusturmus. Ne yaparlarsa muthis olur hesabıyla iyimser bir gozle filme bakip insanlar (entel kökenli) guzel birseyler ariyor filmde... Enteresan bir bakisa kapilip muthis bir film diyorlar. Turkish Film endüstrisinde bunu Cagan Irmak yakaladı.

    Aslinda Film kotuyse kotudur. Kimin yaptigi onemli degildir. Ve film hakkinda yorum yapan kiside cok onemlidir tabi. Benim gibi hayatimda tanimadigim filmi satan 17 yasindaki cocuga guvenip "Coen kardeslerin Son Filmi Bu abi" cumlesindeki tabuya kanip filmi almakla hata yaparsan buraya da boyle yorum yapman gereği doğar.

    Sanat sanat icinmis... hadi canim ordan...

    Sanat dedigin son dakikada golü gibi olmalı. Top ters koseden aglara giderken daha havadayken uzulmeye ya da sevinmeye başlarsın ya... Onun gibi. Ama bir fark var tabi. Uzuntuyu, sevinci orda biracaksin. "Vay anasını" diyip gececeksin. Cunku sabah iş var.

    YanıtlaSil