13 Temmuz 2009 Pazartesi

Maklube


Benim gibi, tatillerinizi anasının babasının köyünde geçirmeyen biriyseniz. Memleketten kuzenim geldi, teyzemler yatıya kalacak, muhabbetleri size uzaksa. Büyükşehirde büyüyüp oranın kültürüyle yoğrulmuşsanız. Devlet Üniversitesindeki ilk zamanlarınız, size yaşadığınız toplum hakkında kısa bir özet geçer.

Bu özet, genelde hoş deneyimlerden oluşur. Ülkenin dört bir yanından gelmiş arkadaşlarınızdan farkı şeyler öğrenirsiniz.

Benim, Üniversitedeki Anadolu kökenli arkadaşlarımın bir çoğu bulundukları şehirdeki FEM muadili dershanelerden gelmişti. Farklı illerden olsalar da, aynı lisanı konuşurlardı. Bolca gittikleri yaz kamplarını anlatır, ortak geçmişlerini yad ederlerdi. Yine böyle bir alkollü ortamda ( e sonuçta benim arkadaşımlar:) artık kabak tadı veren "Aaah bir maklube olsa da yesek" iç geçirmelerine son noktayı koydum. Madem bu kadar güzel yapın da yiyelim!

Efendim, meğerse Hocaefendinin favorisi olduğundan, bütün gidilen yaz kamplarının, yatılı dershane ortamlarının olmazsa olmaz yemeğiymiş. İlk gördüğümde içine kesik pipi parçasının atıldığı iddia edilen etli sünnet pilavına benzettim. Tadı nasıldı diye soracak olursanız vereceğim cevap açık: Bilmiyorum!. Zira o sırada aynı pilava giren 10 tane kaşığın değmediği yerlerden yemeğe ve gene adet üzerine yer sofrası kurulduğundan kıçımın üzerinde dik durmaya, çalışıyordum. Anlayacağınız ilk maklube deneyimim hayal kırıklıkları ile doluydu.


Daha sonra Türkiye islamlaştıkca,şahsına münhasır bir zümre ortaya çıktı. Aslında temeli olmayan bu gereksiz topluluk, özellikle ramazan ayındaki davetlerde görgüsüzlüğü tavana vururken ,maklube ismi kulağıma daha sık çalınmaya başladı. Hatta bazı aklı evvellerin Hocaefendiyi anmak için bu pilavımsıyı yediğini öğrendim.


Birgün internette dolaşırken http://www.maklube.com/ diye bir site gördüm. Gördüm ki kapitalist düzen her yere sirayet etmiş, kapına kadar getiriyolar mevzuyu. Benim gibi aç birkaç arkadaş bulup, sipariş ettim. Sonuç:bayağı ağır olmakla beraber fena değildi. Masa üzerinde ve tabak taksimi ile yenildiğinde rakının yanında gideri var.... Zaten yemek orta asya kökenliymiş...Hocaefendi kusura bakmasın...


Soğuklar başlar başlamaz yapıştırın....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder